Hiscox rijdt de Tulpenrallye

De Tulpenrallye is dit jaar voor de 65ste keer verreden. De route voerde de deelnemers van de mondaine Côte d’Azur naar Valkenburg, waar dit jaar voor het eerst de finish plaatsvond. Uiteraard was Hiscox weer betrokken bij de Tulpenrallye. Niet alleen als sponsor, ook reed een Hiscox-equipe de rallye zelf van begin tot eind in de blauwe 1969 Volvo 142S van Hiscox’ Marketing Manager Benelux, Jan Willem van Es.

“En dat is behoorlijk intensief”, blikt navigator Jan Willem terug. Zes dagen lang zat hij naast bestuurder Jeroen Opstelten, in het dagelijks leven Manager Art & Private Client van Hiscox. “De eerste dag denk je nog: leuk, zo’n toerrit. Maar naarmate de week vordert, wordt het steeds zwaarder. Toch ga je stug door, je moet en zal de finish halen. Dat is goed, het toont immers aan dat je de uitdagingen die je oppakt serieus neemt. En dat wordt gewaardeerd door de andere rijders, of ze hun oldtimer nu wel of niet bij ons hebben verzekerd.”

Hoogwaardige rallye-stopwatches

Omdat Hiscox niet de zoveelste goodybag aan de deelnemers wilde uitreiken, besloot Jan Willem tot een bijzondere actie tijdens het evenement. “We hebben drie sets hoogwaardige rallye-stopwatches verloot onder de deelnemers. Om kans te maken op deze mooie prijs, moesten ze wel een Hiscox-sticker op hun auto plakken. Meer dan een derde van alle coureurs heeft dit gedaan en daardoor zijn we behoorlijk in beeld gekomen. Tijdens de Tulpenrallye worden er altijd veel foto’s gemaakt, die ook dit jaar weer gretig zijn verspreid via onder meer Facebook en andere social media.”

Facebook-actie

Traditioneel vindt op de laatste dag van de Tulpenrallye de Partnerrallye plaats. Jan Willem: “Dit jaar hebben we ervoor gekozen om één equipe te verloten door middel van een Facebook-actie. De winnaar, die wel zijn eigen auto moest meenemen, kreeg naast deelname aan de rallye zelf een overnachting in Luxemburg cadeau en is uiteraard uitgenodigd voor het diner.”

Classic Car by Hiscox

Een evenement als de Tulpenrallye is bij uitstek geschikt om Classic Car by Hiscox te promoten. “Het is een ideaal moment om aan te tonen dat wij niet alleen verzekeren, maar weten waar het feitelijk om gaat. Dat is immers zoveel meer dan de auto. Het is de emotie, de ervaring. Als je die dynamiek begrijpt, kun je de boodschap veel beter overbrengen bij de doelgroep.”

Tevreden

Al met al blikt hij tevreden terug op zowel de rallye zelf als het resultaat voor Hiscox. “Maar de komende maand nog even geen andere lange tocht voor mij”, zegt hij tot slot. “Toen ik thuis was, heb ik de Volvo in de garage gezet en de deur achter me dichtgetrokken. Van de zomer kijken we wel weer verder…”