Zo bereikt u ons
Tot nadere aankondiging werkt Hiscox uitsluitend vanuit huis. Lees hier wat dit voor u betekent en hoe wij u ondersteunen.
Het coronavirus heeft uiterst ingrijpende maatschappelijke en economische gevolgen. Wij doen ons uiterste best om u te helpen waar we kunnen. Op deze pagina vindt u informatie die voor u als klant of relatie van Hiscox van belang is.
Tot nadere aankondiging werkt Hiscox uitsluitend vanuit huis. Lees hier wat dit voor u betekent en hoe wij u ondersteunen.
Veel organisaties laten hun medewerkers thuiswerken om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan. Het is vrijwel zeker de eerste keer dat zo'n enorm percentage van de beroepsbevolking op afstand werkt. Dit is natuurlijk een goede zaak, maar er ontstaan hierdoor ook uitdagingen op securitygebied. Veel toepassingen die het werken op afstand ondersteunen zijn op dit moment fors belast of kennen zelfs uitval. Daarnaast zijn veel mensen nog niet heel ervaren in dagenlang thuiswerken.
Dit creëert een kwetsbare situatie waar cybercriminelen gebruik van maken. We zetten daarom enkele actuele problemen op een rij.
1. Phishing
In de afgelopen weken is een forse stroom aan phishing-e-mails ontstaan die het coronavirus als aanleiding nemen. Cybercriminelen gebruiken de huidige angst en de behoefte aan informatie door phishing-e-mails te sturen. Daarin staat dan bijvoorbeeld zogenaamd informatie over COVID-19 of tips over belastingteruggave of preventieve maatregelen van de 'Wereldgezondheidsorganisatie'. Wie klikt op links of bijlagen in dergelijke e-mails komt terecht op een frauduleuze pagina die inloggegevens, financiële en fiscale informatie steelt. Lees voor meer informatie ook dit blog van F-Secure.
2. VPN's
Thuiswerkers gebruiken in veel gevallen een virtueel private network (VPN). Nog maar een paar maanden geleden zijn er verschillende VPN-systemen gevonden met kritieke kwetsbaarheden. Daar zijn patches voor vrijgegeven. VPN-apparaten staan noodzakelijkerwijs in directe verbinding met internet, wat het voor aanvallers gemakkelijk maakt om te scannen naar kwetsbaarheden. Die geven hen mogelijk zonder inloggegevens toegang tot een VPN-netwerk. Controleer dus of de recente patches zijn geïnstalleerd!
3. Overbelaste ICT-medewerkers
Net als in vakantieperiodes hebben veel organisaties te maken met een verminderde beschikbaarheid van ICT-experts. Dit kan leiden tot operationele problemen, ook omdat de weinige beschikbare medewerkers overwerkt zijn en niet alle problemen tijdig kunnen opsporen. Supportmedewerkers houden zich bovendien hoofdzakelijk bezig met het assisteren van thuiswerkers en zien daardoor securityproblemen soms over het hoofd.
Waarschuwen en opleiden
Maak uw medewerkers attent op mogelijke phishing-e-mails. Wilt u uw mensen opleiding om phishing sneller te herkennen en te vermijden? Gebruik dan de Hiscox CyberClear Academy, een online trainingsplatform dat helpt om cybercriminaliteit te begrijpen en te voorkomen. De Academy is gratis voor verzekerden van Hiscox Het biedt ook handige modules over BYOD (bring your own device) en remote werken / mobiel werken. Meer informatie
Technische maatregelen
Zorg ervoor dat u medewerkers uitsluitend via MFA (multi-factor authenticatie) kunnen inloggen. Dit is vooral essentieel als het gaat om beheerdersaccounts. Houd bovendien alle VPN-hardware en software volledig actueel, installeer altijd de laatste updates. Dit geldt ook voor anti-malwaresoftware, IDS/IPS (intrusion detection/ prevention software) en andere veiligheidsapplicaties. Sluit bvoendien alle onnodige poorten op uw firewalls. En gebruik alleen applicaties het bedrijf heeft gecontroleerd en aanbevolen. Vermijd bovendien zo veel mogelijk het gebruik van uw bedrijfsnetwerken via persoonlijke apparaten.
Voorzorgsmaatregelen overheid
Ook de overheid heeft diverse adviezen uitgevaardigd. Kijk hier voor informatie.
Bent u zakelijke klant van Hiscox? Dan hebt u ongetwijfeld vragen over uw dekking in verband met het coronavirus. Op deze pagina hebben we enkele veel gestelde vragen beantwoord. Deze informatie heeft betrekking op de zakelijke verzekeringen van Hiscox en geldt per 26 maart 2020. Is uw vraag niet beantwoord? Neem dan direct contact op met uw adviseur of met ons. We bekijken uw polis en specifieke omstandigheden dan samen met u.
Het is mogelijk dat uw polis vergoeding biedt voor HR advies en juridische ondersteuning. Raadpleeg uw polisdocumentatie voor meer informatie.
We raden u bovendien dringend aan om altijd de recente overheidsrichtlijnen te volgen.
Algemeen
Bij Hiscox zijn we trots op onze service. Hebt u een schade? Dan doen we alles om u te helpen. Maar onze zakelijke verzekeringen draaien hoofdzakelijk om fysieke schade aan eigendommen of om aansprakelijkheid tegenover derden. Schade door een pandemie zoals het coronavirus is in beginsel niet gedekt, omdat het potentiële risico moeilijk te kwantificeren is. Elke claim is anders en dus zal de vraag of de polis al dan niet dekking biedt, worden bepaald door de omstandigheden van de claim en de voorwaarden in de polis documentatie, inclusief polislimieten en eigen risico's.
Mijn werknemers werken vanwege corona vanuit huis. Zijn zij gedekt door mijn verzekeringspolis?
Hebt u momenteel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering --- voor uw bedrijf? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken. De dekking geldt ook voor medewerkers die in deze periode thuiswerken.
We hebben besloten om ons bedrijf vrijwillig te sluiten, om onze werknemers te beschermen. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis. Let op: het is mogelijk dat de overheid hiervoor een vergoeding biedt.
Een medewerker is in quarantaine of ligt in het ziekenhuis. Wij hebben ons bedrijf daarom vrijwillig gesloten. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Wij houden ons bedrijf open, maar we hebben te maken met omzetverlies als gevolg van het coronavirus. Zijn wij gedekt voor deze financiële verliezen?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Een pand in de buurt van ons verzekerde pand is gesloten vanwege een corona-uitbraak. Daardoor daalt onze omzet. Vergoedt Hiscox dit?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Een leverancier of klant heeft zijn bedrijf gesloten als gevolg van het coronavirus. Daardoor lijdt ons bedrijf schade. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
De overheid heeft ons bedrijf opgedragen te sluiten. Zijn we gedekt?
Overheidsmaatregelen of verplichte beperkingen die in het algemeen of voor uw sector gelden, zijn in beginsel niet gedekt. Maar elke claim is uniek. Neem contact met ons op als u meer informatie wilt. Let op: het is mogelijk dat de overheid een vergoeding voor uw bedrijf biedt.
We kunnen door de coronacrisis onze premie niet betalen. Wat zijn onze mogelijkheden?
De mogelijkheden hangen onder andere af van uw huidige betalingswijze. U kunt bijvoorbeeld uw premiebetaling omzetten van volledige jaarlijkse betaling naar een automatische incasso per maand. Ook is het mogelijk een betalingsregeling te treffen, waarbij de betalingstermijn van 30 dagen tot 90 dagen wordt verlengd. U hebt dus meer tijd. Uw adviseur kan bovendien bekijken of een wijziging in de polis een lagere premie kan opleveren. Hebt u andere betalingsproblemen? Neem ook dan contact op met uw adviseur. We doen ons best om u te helpen.
Tot nadere aankondiging werkt Hiscox uitsluitend vanuit huis. Lees hier wat dit voor u betekent en hoe wij u ondersteunen.
Veel organisaties laten hun medewerkers thuiswerken om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan. Het is vrijwel zeker de eerste keer dat zo'n enorm percentage van de beroepsbevolking op afstand werkt. Dit is natuurlijk een goede zaak, maar er ontstaan hierdoor ook uitdagingen op securitygebied. Veel toepassingen die het werken op afstand ondersteunen zijn op dit moment fors belast of kennen zelfs uitval. Daarnaast zijn veel mensen nog niet heel ervaren in dagenlang thuiswerken.
Dit creëert een kwetsbare situatie waar cybercriminelen gebruik van maken. We zetten daarom enkele actuele problemen op een rij.
1. Phishing
In de afgelopen weken is een forse stroom aan phishing-e-mails ontstaan die het coronavirus als aanleiding nemen. Cybercriminelen gebruiken de huidige angst en de behoefte aan informatie door phishing-e-mails te sturen. Daarin staat dan bijvoorbeeld zogenaamd informatie over COVID-19 of tips over belastingteruggave of preventieve maatregelen van de 'Wereldgezondheidsorganisatie'. Wie klikt op links of bijlagen in dergelijke e-mails komt terecht op een frauduleuze pagina die inloggegevens, financiële en fiscale informatie steelt. Lees voor meer informatie ook dit blog van F-Secure.
2. VPN's
Thuiswerkers gebruiken in veel gevallen een virtueel private network (VPN). Nog maar een paar maanden geleden zijn er verschillende VPN-systemen gevonden met kritieke kwetsbaarheden. Daar zijn patches voor vrijgegeven. VPN-apparaten staan noodzakelijkerwijs in directe verbinding met internet, wat het voor aanvallers gemakkelijk maakt om te scannen naar kwetsbaarheden. Die geven hen mogelijk zonder inloggegevens toegang tot een VPN-netwerk. Controleer dus of de recente patches zijn geïnstalleerd!
3. Overbelaste ICT-medewerkers
Net als in vakantieperiodes hebben veel organisaties te maken met een verminderde beschikbaarheid van ICT-experts. Dit kan leiden tot operationele problemen, ook omdat de weinige beschikbare medewerkers overwerkt zijn en niet alle problemen tijdig kunnen opsporen. Supportmedewerkers houden zich bovendien hoofdzakelijk bezig met het assisteren van thuiswerkers en zien daardoor securityproblemen soms over het hoofd.
Waarschuwen en opleiden
Maak uw medewerkers attent op mogelijke phishing-e-mails. Wilt u uw mensen opleiding om phishing sneller te herkennen en te vermijden? Gebruik dan de Hiscox CyberClear Academy, een online trainingsplatform dat helpt om cybercriminaliteit te begrijpen en te voorkomen. De Academy is gratis voor verzekerden van Hiscox Het biedt ook handige modules over BYOD (bring your own device) en remote werken / mobiel werken. Meer informatie
Technische maatregelen
Zorg ervoor dat u medewerkers uitsluitend via MFA (multi-factor authenticatie) kunnen inloggen. Dit is vooral essentieel als het gaat om beheerdersaccounts. Houd bovendien alle VPN-hardware en software volledig actueel, installeer altijd de laatste updates. Dit geldt ook voor anti-malwaresoftware, IDS/IPS (intrusion detection/ prevention software) en andere veiligheidsapplicaties. Sluit bvoendien alle onnodige poorten op uw firewalls. En gebruik alleen applicaties het bedrijf heeft gecontroleerd en aanbevolen. Vermijd bovendien zo veel mogelijk het gebruik van uw bedrijfsnetwerken via persoonlijke apparaten.
Voorzorgsmaatregelen overheid
Ook de overheid heeft diverse adviezen uitgevaardigd. Kijk hier voor informatie.
Bent u zakelijke klant van Hiscox? Dan hebt u ongetwijfeld vragen over uw dekking in verband met het coronavirus. Op deze pagina hebben we enkele veel gestelde vragen beantwoord. Deze informatie heeft betrekking op de zakelijke verzekeringen van Hiscox en geldt per 26 maart 2020. Is uw vraag niet beantwoord? Neem dan direct contact op met uw adviseur of met ons. We bekijken uw polis en specifieke omstandigheden dan samen met u.
Het is mogelijk dat uw polis vergoeding biedt voor HR advies en juridische ondersteuning. Raadpleeg uw polisdocumentatie voor meer informatie.
We raden u bovendien dringend aan om altijd de recente overheidsrichtlijnen te volgen.
Algemeen
Bij Hiscox zijn we trots op onze service. Hebt u een schade? Dan doen we alles om u te helpen. Maar onze zakelijke verzekeringen draaien hoofdzakelijk om fysieke schade aan eigendommen of om aansprakelijkheid tegenover derden. Schade door een pandemie zoals het coronavirus is in beginsel niet gedekt, omdat het potentiële risico moeilijk te kwantificeren is. Elke claim is anders en dus zal de vraag of de polis al dan niet dekking biedt, worden bepaald door de omstandigheden van de claim en de voorwaarden in de polis documentatie, inclusief polislimieten en eigen risico's.
Mijn werknemers werken vanwege corona vanuit huis. Zijn zij gedekt door mijn verzekeringspolis?
Hebt u momenteel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering --- voor uw bedrijf? Dan hoeft u zich geen zorgen te maken. De dekking geldt ook voor medewerkers die in deze periode thuiswerken.
We hebben besloten om ons bedrijf vrijwillig te sluiten, om onze werknemers te beschermen. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis. Let op: het is mogelijk dat de overheid hiervoor een vergoeding biedt.
Een medewerker is in quarantaine of ligt in het ziekenhuis. Wij hebben ons bedrijf daarom vrijwillig gesloten. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Wij houden ons bedrijf open, maar we hebben te maken met omzetverlies als gevolg van het coronavirus. Zijn wij gedekt voor deze financiële verliezen?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Een pand in de buurt van ons verzekerde pand is gesloten vanwege een corona-uitbraak. Daardoor daalt onze omzet. Vergoedt Hiscox dit?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
Een leverancier of klant heeft zijn bedrijf gesloten als gevolg van het coronavirus. Daardoor lijdt ons bedrijf schade. Zijn we gedekt?
Nee, de schade valt niet onder de dekking van uw polis.
De overheid heeft ons bedrijf opgedragen te sluiten. Zijn we gedekt?
Overheidsmaatregelen of verplichte beperkingen die in het algemeen of voor uw sector gelden, zijn in beginsel niet gedekt. Maar elke claim is uniek. Neem contact met ons op als u meer informatie wilt. Let op: het is mogelijk dat de overheid een vergoeding voor uw bedrijf biedt.
We kunnen door de coronacrisis onze premie niet betalen. Wat zijn onze mogelijkheden?
De mogelijkheden hangen onder andere af van uw huidige betalingswijze. U kunt bijvoorbeeld uw premiebetaling omzetten van volledige jaarlijkse betaling naar een automatische incasso per maand. Ook is het mogelijk een betalingsregeling te treffen, waarbij de betalingstermijn van 30 dagen tot 90 dagen wordt verlengd. U hebt dus meer tijd. Uw adviseur kan bovendien bekijken of een wijziging in de polis een lagere premie kan opleveren. Hebt u andere betalingsproblemen? Neem ook dan contact op met uw adviseur. We doen ons best om u te helpen.